4 שיטות קלות לשיווק בפייסבוק

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב pocket
Pocket
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיווק

רוב המשתמשים של פייסבוק מתחברים אליו מידי יום. אני אישית עובד עם פייסבוק כבר יותר מ-5 שנים, ומשתמש בו מהתיכון. כמשווק בפייסבוק, אני יודע שרוב העסקים חייבים נוכחות דיגיטלית חזקה בפייסבוק. הנוכחות הזאת חייבת להיות חזקה בגלל הנוכחות הדיגיטלית המגיעה מעסקים אחרים. למזלך, חשבתי, ישבתי ומצאתי 4 שיטות שכל עסק יכול ליישם באסטרטגיה הדיגיטלית שלו, ולרמוס את המתחרים שלו בפייסבוק.

פילוח קהל

אפשר לפלח קהל לפי השפה בה הם מדברים, אזור מגורים, גיל, מגדר ותחומי עניין, כל מה שצריך לדעת זה איך לעבוד עם מנהל המודעות בפייסבוק בקטגוריית הקהלים, וגם במערך המודעות (כדאי לראות מה זה מנהל המודעות של פייסבוק). בשביל לעשות את זה בצורה היעילה כדאי להחזיק מאגר ידע של לקוחות המכיל פרטים רבים עליהם (עבודה, מין, שם, תחביבים, והלאה). לדוגמה, מערך הבחירות של המפלגה הרפובליקנית שמרו יותר מ-500 פרטים על כל אדם שהודיע להם שהוא יבחר בהם.

למרות זאת, לא כדאי להיות ספציפי מידי. פילוח ספציפי מידי של קהל יוביל לכך שהמודעה תיחשף למעט אנשים בצורה חוזרת לאנשים לא מעוניינים, או לאנשים שיצרו איתכם קשר בעבר.

תוכן שמעורר רגש חזק – חיובי או שלילי.

תוכן חיובי אמור להיות קשור להומור. צחוק הוא רגש חזק ביותר, וגורם לאנשים להתאהב בעסק שלך (או לפחות בשיווק שלו). הוא חזק יותר מכל רגש אחר, וניתן להמחיש אותו בצורה הכי טובה בסרטונים קצרים (עד 5 דקות). דוגמה לכך היא כלב שמתנהג כמו בן אדם, החלקה על בננה או אפילו מערכון מתוחכם.

תוכן שלילי אמור לעורר אנטגוניזם כלפי עסק אחר מבלי לפגוע בעסק שלך ולהציע פתרון בהתאם לצורך. לפעמים הפרסומות האלה גורמות לרגשות רחמים (תרומות) או לזעם של ממש (פוליטיקה). העיקר שהמסר מובן וברור.

התוכן צריך להיות גם אישי. פייסבוק, כמו שמו הוא (סוג של) ספר פרצופים. האלגוריתם מקדם פרצופים בתמונות, ואלה צריכות להיות התמונות בהן העסק צריך להשתמש.

רימרקטינג

ציינתי פחות או יותר איך לעשות את זה בנושא הראשון, אבל אסביר כאן לעומק. רימרקטינג הוא שימוש בקהל שכבר קנה אצלך יוביל להבאת קהל חדש רלוונטי בעלות זולה בהרבה. בפייסבוק קוראים לזה Lookalike ומדובר בקהל חדש שהוא חבר של הקהל הקיים ובעל תחומי עניין דומים. בהנחה והעסק שלך נותן שירות טוב, כל מה שהלקוח החדש יצטרך לעשות בשביל לגשת אלייך הוא לשאול חבר.

קידום התוכן הכי טוב

אם מודעה לא עובדת, זה לא אומר בהכרח שצריך להשקיע בה כסף ולקדם אותה. צריך לקדם רק תוכן איכותי, אחרת זה בזבוז כסף וזמן. פוסטים בפייסבוק הם לא שוויוניים ולא צריך להתייחס אליהם ככה; צריך להשתמש אך ורק במה שיקדם אותך.

עוד טיפים

שימוש בהאשטגים, אימוג’י, יצירת קשר עין ישיר עם המצלמה, ואין ספור אחרים. אם יש קושי בקידום בפייסבוק, אולי כדאי לעשות סדנה קצרה בתוכן לפייסבוק או לשכור את שירותיו של מומחה לשיווק דיגיטלי.

המאמר נכתב בשיתוף סער ברעם – בעלים של חברת שיווק דיגיטלי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב pocket
Pocket
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

מעוניינים לפרסם כתבה באתר? השאירו פרטים!